HOME | DD | Gallery | Favourites | RSS

| TicTacBox

TicTacBox [9084848] [] "Practice makes perfect ;)"

# Statistics

Favourites: 645; Deviations: 76; Watchers: 6

Watching: 28; Pageviews: 4110; Comments Made: 514; Friends: 28


# Comments

Comments: 328

TicTacBox In reply to ??? [2010-08-07 23:12:43 +0000 UTC]

Ja tråkigt nog =/ Jag är ett sådant här konstigt barn som alltid älskat skolan. Enda jag har svårt för är matte alltid haft haha inte direkt min grej kan man snällt säga Mitt ämne har alltid varit språk, speciellt engelska som jag har lätt för. Jag går på medieprogrammet tänkte att det var bästa om jag ska satsa på foto, som just nu är mitt största intresse ^^ otroligt intressant att man ens kunde göra en kamera med deras teknologi, väldigt otroligt med allt egentligen att de kunde ens tänka på det!

Tja jag tänker inte statusmässigt jag tänker mer själsliglycka, om man ska vara djup, att man mår bra utav det de som har kommit upp i status mår oftast inte heller bra eftersom de har nästan jobbat ihjäl sig istället.

Haha distans och distans, allting är relativt Ja jag har distans till dödsdagarna om man kollar på min ålder men imorrn kanske jag går ut och blir påkörd^^ I en viss mån tror jag på ödet och att allt händer utav en anledning och i ett större syfte men just dagen då vi straffas för våra synder har jag svårt att tro på "the judgementday"

whoops blev lite längre än jag tänkte >.<

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-08 00:53:24 +0000 UTC]

Min kärlek för skolan började lite smått i realskolan (motsvarande högstadiet), något som nog hade att göra med att jag kom upp i tonåren då. Vår klassföreståndare satte oss kille och tjej, och min granne blev min första förälskelse, hemlig förstås (vi var 13 år). Gymnasiet var i en helt ny ort, och där vantrivdes jag först, inte med skolan som sådan. Utan för att jag kommit ifrån alla mina gamla kompisar. Men matten blev verkligt intressant där men dom som dittills tyckt om matte gjorde det inte längre Jag gillade när den kom längre från ”verkligheten”. Att det närmast inne att hata matte tror jag dels beror på at folk förväxlar den med räknefärdighet, dels på undervisningen. Bl a undviker man nogsamt all mysterier som t ex nolldivision så länge det överhuvudtaget går Om nolldivision, se min journal The mysteries of the zero divides . Språk gick jag ut med bottenbetyg i En verklig ironi att jag ett antal år senare började befatta mig med sanskrit men det var sedermera deras deras inhemska språkbeskrivning (framför allt Paninis grammatik) som förhäxad mig under ett drygt årtionde. Beträffande deras alfabet, kolla, [link] . Vad som är intressant är ordningen på språkljuden, först vokaler, sen konsonanter grupperade efter hur dom ligger i munnen.

Jo foto är intressant. Tog mycket bilder när jag skaffat min första systemkamera i mitten på 70-talet. På senare år har jag bara fotat på semestrar. Men nu äntligen ska jag skaffa en digitalkamera. Annars blir det för många diabilder att scanna. Har precis scannat mina indienbilder från 1983.

Håller med fullständigt med dig fullständigt beträffande status

Jag menar när man betraktar saker på avstånd och inte är så involverad i dom Jag ser ”Judgments day” i mycket vid bemärkelse Jo att dö i trafiken torde vara hundratals gånger mer sannolikt än att dö i ett terroristdåd. Ändå vänder politiker upp och ner på alla lagar i ”kampen mot terrorismen” och vi är såå villiga att ge upp sina friheter och låta oss övervakas så att inget skäggigt grottmonster kommer och spränger oss Se Juristens funderingar . Juristen är inte jag, men däremot den andre anonyma kommentatorn Jo, jag är piratpartist sedan ett och ett halvt år

Detta blev nog längre. Åtminstone om man tar länkarna i beaktande

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-08 11:30:44 +0000 UTC]

Haha usch kille/tjej systemet är toppen för de flesta killar, inte tjejerna När mina lärare började använda det hamnade jag brevid alla "bråkstakar" när jag frågade barför så fick jag svaret att mitt beteende kanske skulle ha en positiv effekt på killarna helt klart så hade de fel xD. Jag går på gymnasiet i en helt ny ort (pendlar ca 1 timme fram och tillbaka) och min reaktion var helt annorlunda jag älskar det, framför allt för att jag fick komma bort från "småstads skvallret" om man nu kan kalla min stad liten xD.

Du kan nog ha rätt om att folk avskyr matte för att de inte har räknefärdigheterna, när matte egentligen inte handlar om just det. Mitt "hat" till detta ämne har mer att göra med otur med lärare och att jag hamnar på felfot med dem, vilket jag inte förstår jag som är så artig (a).
Hah det är verkligen ironiskt! Speciellt som sanskrit verkar otroligt mycket svårare än alla andra språk som man just nu har fått studera i skolan.

Foto är verkligen intressant, om man inte bara tar en bild och sen är det med det . Jag ser det som ett sätt att visa folk hur jag ser världen, att små saker kan vara vackra och ha en mening även om de bara är ogräs och inte verkar ha någon speciell nytta
Usch alla papperskopior utav foton =/ hemska saker speciellt nu när allting är digitalt. Jag har i ett svagt ögonblick lovat min mamma att kopiera in alla hennes bilder till datorn. Får se när jag orkar göra det xD

Tja det beror på hur man ser på just involverad Jag förstår egentligen inte varför politikerna är så rädda för terroristdåd i lilla Sverige, visst chansen finns men vad skulle egentligen terroristerna få ut utav det? Speciellt när våran flygsäkerhet är extremt minimal vis avgång... Vi kollar inte ens väskor etc när folk går av och kommer in i Sverige :s.

Hah tyvärr ser jag ingen direkt nytta med piratpartiet förutom att de har väckt en hel del "tabu" belagda frågor till liv, vilket om man ser det i ett teoretiskt syfte även sverigedemokraterna har... Eftersom priatpartiet egentligen bara har en fråga som de för framåt så vet jag inte direkt hur jag ska se på dem som ett parti, missförstå mig rätt jag håller med om allt de säger och jag tycker att en del skulle kunna komma in i regeringen men tänk vad konstigt allt skulle bli om de faktiskt vann valet? Iof skulle de bara ha flest folk och ha ledande positioner men i alla fall...

Haha kanske^^ Jag gillar långa svar speciellt nu när jag inte har något att göra tills den 16nde och antagligen en vecka efter det också

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-08 18:24:49 +0000 UTC]

OK Tur för henne att jag var snäll

Att jag vantrivdes när jag kom till gymnasiet beror bl a på att där var nästan inga tjejer. Det ändrades sen när andra linjer kom dit I den lila småkommunen hade man då alla bekantskaper Men du har rätt. Riktiga småsamhällen, som den jag själv bor i nu, är rediga skvallerhålor. Dessbättre lever jag utanför ”info-kanakerna” där jag bor

Bra lärare betyder ofta det mesta. Jag hade tjuvtränat lite på mängdlära på sommarlovet. Dessutom att jag hade en bra lärare gjorde att jag fick en redig kicktart Jo en himla massa böjningar (precis som latin och grekiska som det är systerspråk med). Men det finns en ”ordning och reda” som jag saknar i engelskan. Att sanskrit sen skrivs med en skrift som är helt fonetiskt underlättar väldigt. Min stora stötesten i det språket var syntaxen.

Tror dig fullt och fast. Mitt bildförråd består till 90 % av diabilder, vilket inte är helt enkelt det heller..

Terroristattentat har en viss tendens att inträffa när säkerhetstjänster övar detsamma Se ”När fiktionen blev verklighet” en bit ner på min sida Dessutom vaf kan man inte åstadkomma med kartonguppskärare av plast!!!!

Piratpartiet skulle egentligen inte behövas. Efter valet införs Bodströms datalagringsdirektiv, oavsett vilket block som vinner. Det har redan funnits is Tyskland, men inte minskat någon brottslighet. Däremot har folk minskat sitt telefonerande Nu har författningsdomstolen funnit att det strider mot tyska författningen. Dom som tycker den långsamma marschen mot Orwells 1984 är OK, ska inte klaga på Stasi i gamla Östtyskland. Det var en gammal amerikans president som sa ungefär, ”Den som ger upp sin frihet i utbyte mot säkerhet, förtjänar ingendera och kommer att mista bådadera”. När det gäller övriga frågor, är dom andra partierna lika duktiga på att säga ett och göra något annat

Jag också, utom när jag är stressad Ha det

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-08 21:18:06 +0000 UTC]

Haha ja tur för henne

hah okej det problemet finns inte direkt nu i något gymnasium tror jag^^ Jag tror inte att jag är småstads typen, eftersom jag ogillar att folk vet saker om mig som jag inte har berättat men jag antar att det är något som händer överallt eftersom alla älskar skvaller :/

Bra lärare betyder egentligen allt, tycker man inte om läraren så vantrivs man på lektionen oavsätt om man tycker om ämnet eller inte ^^.

Sidan laddar inte, men sant man kan åstadkomma mycket med väldigt små medel om man verkligen vill det.

Okej det låter inte direkt bra :s varför använda något som faktiskt inte hindrar brottsligheten? Är inte det det som är hela vitsen med det? Tja politik är en komplicerad sak som mest handlar om att göra folk till lags under valtiderna och sen skita i det resterande tiden =/

Hih okej om du nu är stressad behöver du inte svara, if you didn't know that Jag gillar diskussionen, eller tja samtalet men har du inte tid är det inget viktigt

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-09 02:56:31 +0000 UTC]

Japp

Nej, utpräglade tekniska skolor finns nog inte på samma vis nu längre Jo, frågan är om det är bäst att vara anonym i en storstad, eller ett skvallerobjekt på landet Men skvallret är nog lite psykoterapi

Japp, jag kom att hata kemi för detsamma

Det var nog bara tillfälligt. Nu laddar den [link]

Nä precis [link] . Och märk hur tyst det hitills är om dessa frågor (datalagringsdirektivet, FRA, IPRED, ACTA, SWIFT, etc). Verkar som om "etablissemanget" hellre tar in SD i riksdagen än piraterna

Det gör jag också Är jag stressad kan det bara dröja lite längre innan jag svarar Och nu har jag satt dig på min vänlista

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-09 13:09:40 +0000 UTC]

Tja de finns på sätt och vis det är bara det att könsrollerna inte är lika tydligt indelade . Det finns alltid fördelar med saker :/ att vara ett skvallerobjekt i en småstad gör att folk saknar en om man plötsligt försvinner, medans om man är anonym i en storstad så slipper man skvallret. Kanske lite

Hah ja det gjorde den

Frågan var inte så tyst när den precis kom upp, men det är nog som alla saker när de är nya och har nyss hänt så pratar all om det men efter ett tag så blir folk tysta. Ja synd nog :/ lite svårt att förstå men folk är ju som de är...

hah yes jag såg det, och la till dig med

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-09 15:13:41 +0000 UTC]

Jo det är nog rätt som du säger

Ibland händer det att servern går ner

Om jag inte mins fel, så togs beslutet om FRA under något stort fotbollsevent, så det fanns knat plats i media (jämför BRÖLLOPET i Juni i år). Beslutet skulle normalt inte gått igenom utan vuxenmobbning. Men EFTERÅT blev det liv. Och det mest tack vare bloogosfären som eldade på

Tackar

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-09 16:04:43 +0000 UTC]

Ja jag tror också att beslutet om FRA gick igenom under något "stort". The huge wedding som de flesta avskydde ( inte för att det var något fel på brudparet mer för att skattepengarna gick dit ) ^^

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-09 20:59:17 +0000 UTC]

Håller med Förresten vet du vilka lagar som gick i genom den första Juli i år?

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-09 21:21:57 +0000 UTC]

Oj! Jag har vetat minst en som gjorde folk upprörda men jag verkar ha glömt det :s Hmm en ny för i år är att svenskar som är utsatta för en kris i ett annat land har större ansvar för sig själv, så om nån behöver sjukvård eller evakuering kan den behöva betala staten för det. Sen var det något om förskolor...

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-09 22:09:35 +0000 UTC]

Oj, då! Ingen av dessa nya lagar kände jag till. Då gäller det att vara väl försäkrad utomlands...

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-10 06:33:00 +0000 UTC]

Jasså? ^^ Ja verkligen, jag tycker dock att det är en dum lag eftersom om man ändå är en svenskmedborgare och allt det och blir fast i ett annat land under en katastrof så borde man kunna få hjälp, utan att behöva betala för hela räddningen okej kanske inte hela räddningen men mycket pengar i alla fall, it's a rich mans world... Så vilken lag menade du då?

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-10 11:26:11 +0000 UTC]

Var det inte alliansen som förde ett himla liv efter tsunamin 2005 (rätt eller fel) över att sossarna inte var snabba nog med att ta sända hjälp och ta hem offren Men det var tydligen då det..

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-10 12:46:20 +0000 UTC]

Jo jag tror det men de tycker väl att det här sättet är bättre...

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-10 17:08:34 +0000 UTC]

Kanske det. Iaf bidrog hanterandet av teunamin till att aliansen van (plus en del nyspråk)

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-10 21:09:03 +0000 UTC]

Ja antagligen. Plus att S hade styrt landet ganska länge, med samma ledare dessutom hade de bytt kanske det skulle gå bättre fast jag tror inte att de vinner iår heller. Blir säkert alliansen igen.

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-10 22:32:08 +0000 UTC]

Jo Göran Persson var ju allmänt hatad, även av somliga av sina egna, delvis med rätta, delvis för att han fick rätta upp ekonomin efter 90-talskrisen. Men sen har dom skött sina kort väldigt fåligt under sin opposition. Valet kommer att bli verkligt kaotisk. Kommer,

- Centern eller KDS att åka ut?
- Kommer SD in?
- Kommer PP in?

Det kan hända ganska mycket. Jag kan bara såga att jag anar ett stort mått av människoförakt bakom dom politiska flosklerna, och jag tror det blir värre efter valet, särskilt om SD blir vågmästare

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-10 22:53:29 +0000 UTC]

Hah jag är ganska lycklig över att jag inte kan rösta ännu ^^. Usch har haft de här diskutionerna sen jag var liten, vad är rätt/fel, varför? osv. Om man bara kunde blanda alla partierna till ett så skulle nog allting bli bra, tyvärr så tycker alla olika så det fungerar nog inte heller.

Jag tror PP har större chans än SD att komma in... fast det finns många som är trötta på "invandrarfloden" som vi har, så vem vet.

Det kommer garanterat att bli värre efter valet, man får ju hoppas på omval om det händer... Men vi kan ju ha tur och något vettigt parti vinner, som man inte har hört något från under det senaste året, inte direkt troligt då.

Oj jag tror det där blev mest svammel.. aja hoppas du hittar något vettigt ur det

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-10 23:44:23 +0000 UTC]

Förstår dig. I sak är blocken så väldigt nära varandra. Dessutom är deras egna kärnväljare nu väldigt förvirrade.

PP särredovisas inte i undersökningarna, SD är utsedda till vågmästare Men jag hoppas du har rätt

Man får isf hopas att folk vaknar. Sen tror jag att kriser internationellt står för dörren. Kanske krig mot Iran (kan ju hoppas jag har fel) USA's ekonomi brakar nog ihop förr eller senare, etc etc. Vet du förresten att USAs centralbank är privatägd, alltså inte federal? Det är troligen våra andra centralbanker också..

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-11 14:57:14 +0000 UTC]

Jag tror alla är förvirrade, min mammas kompis är en livslång moderat men börjar nu luta mer åt S eftersom "de ändå har ungefär likadant".

Det hoppas jag med men man vet ju aldrig .

De flesta banker är privatägda och har nog varit den sen det senaste stora börskrachen ungefär ^^. Alla kriserna står för dörren men folk är så naiva och tror att det inte kommer att påverka oss =/

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-11 17:55:50 +0000 UTC]

Det allvarliga är att centralbankerna är privata. Dom står på sätt och vis över nationerna. Jag är inte hemma i ekonomi, men många anser att det är dessa stora banker som medvetet orsakar dom stora finanskriserna för att blåsa folk och nationer på pengar och mer och mer kontrollera världen Mycket har skrivits om det, och många filmer har gjorts också. Undergroundfilmaren Alex Jones har gjort en film, Obama Deception (klickar du länken har du den med svensk text), som inte är en rasistisk "Obamahatarfilm"), utan handlar om hut både Bush och Obama är sprattelgubbar åt finanseliten och den halvhemliga Bilderberggruppen . I länken jag gav dig är den indelad i 11 10-minuters avsnitt. En annan film Alex har gjort är Terrorstorm , också den med svensk text. I den intervjuas bl a avhoppade whisselblowers från brittiska underrättelsetjänsterna, samt en före detta CIA-rådgivare Ser du någon av filmerna, får du se den med samma kritiska sinne som när du ser TV-nyheterna eller läser Dagens Nyheter.

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-11 18:18:45 +0000 UTC]

Man ska alltid se saker med ett kritiskt sinne, tråkigt nog så är inget 100% fakta baserat

Usch det där är ju riktigt läskigt egentligen.

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-11 21:36:12 +0000 UTC]

Det kommer det nog aldrig att vara. Därför är det väldigt viktigt med alternativa synsätt. Medierna är väldigt enögda. Före Irakkriget ställde alla tongivande medier upp på att Saddam Hussain (förvisso en skurk) hade massförstörelsevapen som hotade hela världen. Det visade sig med detsamma vara en bluff så fort kriget startat Se också [link] ..

Jo, jag håller fullständigt med dig

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-12 20:33:16 +0000 UTC]

Det är väldigt hemskt egentligen, plus att kriget kanske inte hade blivigt lika stort om de inte hade gjort det...

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-13 01:34:26 +0000 UTC]

Dom som startade kriget ljög avsiktligt. Alla krig verkar startas med lögner Invasionen mot Afghanistan var officiellt en följd av nine eleven därför att grottmonstret (Usama Bin Laden) höll till i en grotta där. Men terroristerna som skall ha utfört dådet kom från Saudiarabien (några från angränsande länder). Usama, som står på FBI's terrorlista , gör det inte p g a 911 utan för att han sprängt två amerikanska ambassader i Afrika FBI säger på förfrågan att dom saknar bevis för Usamas inblandning i 911. Nu är fler och fler övertygade om att invasionerna av både Afghanistan och Irak var planerade före 911-attackerna. Men media fortsätter förvara dessa krig, i Irak för att Saddam mycket riktigt var en skurk, men från början USA's skurk och i Afghanistan för att befria och försvara kvinnorna. Observera sedan att Al Qaida grundades av CIA och att talibanerna stöttats av USA i kriget mot Sovjet på sin tid, och troligen gör det på omvägar nu också via Pakistan (så sjukt det nu låter)

...och Bush och Bin Laden familjerna är bästa bundisar, även om svarta fåret Usama lär vara förskjutet. Dom var föresten i USA och gjorde affärer med Bush.familjen när det small

..och i Storbritannien skall folk snart börja spionera på varandra, enligt DN

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-13 09:14:54 +0000 UTC]

Usch det är verkligen sjukt att de som startade lögnerna kan leva med det
Nej jag har hört det också, att allting var planerat innan attacken sen skulle attacken vara fejakd också men jag vet inte riktigt om jag tror på att USA gör så mot sig själva bara för att starta krig mot en person, vilket blev mot ett land...

Haha det där är så konstigt att det är roligt. "Har dina grannar alltid gardinerna fördragna, är de uppe sent på kvällarna och får de ofta nattligt besök?" Hela London är ju redan bevakat genom säkerhets kamerorna i både affärer och bankomater etc.

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-13 10:56:12 +0000 UTC]

Någon har sagt topparna i denna värld till 70% utgörs av psykopater

Usch nej, tro att 911 var en falsk flagg operation lär ju va det största hotet mot svensk demokrati överhuvudtaget Visserligen är det numera nästan säkert att "bekännelsevideon" var fake, och FBI lär ha förnekat att mobilsamtalen från de kapade planen ägt rum (ingen täckning på hög höjd, bl a), men.. Mycket har sagts och skrivits om de tre stålskrapernas snabba kollaps i frifalls-acceleration, etc. Jo dom var tre. Den tredje WTC7 rasade väldigt snyggt sju timmar senare. Och dom nyutexaminerade flygeleverna makalösa skicklighet (knappast flugit ett jetplan förut). Sen flygvapnet passivitet, Pentagon världens mest försvarade byggnad. Alla övningar som handlade om samma saker som hände etc. Usch det är bäst jag slutar. Du får (fortfarande) tänka själv Förlåt att jag är långrandigt tråkig

Och detta i George Orwells hemland Dom har dessutom börjat med övervakningskameror i vissa hem. Varför inte? dom flesta brott begås ju i hemmen. Dom som skall ha sprängt sig själva i Londons tunnelbana hade inte passat in i denna profil. Dom var välanpassade familjeväder, hade bra jobb och spelade cricket

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-13 15:30:08 +0000 UTC]

Det är väl egentligen det största hotet mot någon demokrati, what so ever... Egentligen är detta också något som man kan fundera länge länge på eftersom man säkert aldrig kommer att få reda på sanningen. Folk har fått alldeles för mycket betalt för att de ska säga något .
Jag tänker alltid själv^^ lättast så XD

Deras flygkontroller är även de extrema, flygplatsen i Amsterdam som är världens största och tvåa på upptagnaste tror jag hade en väääldigt slapp säkerhet emot den jag mötte i skotland i början utav sommaren och eftersom de lyder "under" england så borde de ha samma säkerhets krav. Det är hemskt att folk har blivigt så hemskt paranoida att de sätter säkerhets kameror i sina hem, duger inte ett vanligt larm längre? det som är ännu värre är att de egentligen inte är paranoida heller

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-13 16:53:35 +0000 UTC]

Du missuppfattade mig kanske p g a jag kastat om orden kl 3 i natt när jag inte kunde sova Jag menar enligt svenska etablissemanget (media, politiker, etc) är det det största hotet mot svensk demokrati OM svenska folket skulle börja tvivla på "the official story" Ibland tror jag det är det FRA är till för att hålla ögonen på

Falsk flaggoperationer är för övrigt något som "bara verkar ha utförts fram till för trettio år sedan". En som planerades men aldrig genomfördes (Kennedy och/eller McNamara vägrade skriva på) var operation Northwoods i början på 60-talet,

[link]

Fartyg skulle sprängas och flygplan skulle kapas med fjärrkontroll. Det hela skulle skyllas på Kuba. Sen skulle ett storkrig mot Kuba och Sovjet starta.. Jag lämnar 911 som en öppen fråga. Säkerhetstjänster verkar emellertid leva sina egna liv. Efter 911 fick emellertid den amerikanska militären 100 miljarder mer om året att försvar sig mot kartonguppskärare av plast med..

Håller med. Risken att dö i ett terror attentat i Europa är väl tusen ggr mindre sannolik än at dö i trafiken. Även risken att träffas av blixten lär va betydligt större. Det är inte folk som vill ha övervakningskameror i sina hem. Det är myndigheterna i Storbritanien som vill ha det hos "problemfamiljer" (behöver inte va kriminella)

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-14 16:07:10 +0000 UTC]

Tja de flesta tvivlar ju på den men de bryr sig egentligen inte... iaf inte tillräkligt. Ja kanske, läskigt i sånna fall..

Det märks att det är mycket som vanliga inte får höra talas om egentligen, om man inte försöker hitta informationen själv...

Säkerhetstjänsterna har väl egentligen alltid gjort mer eller mindre som de själva vill speciellt de som "inte finns egentligen"

Åh jaha så det är inte en frivillig övervakning?

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-14 16:56:07 +0000 UTC]

"Åh jaha så det är inte en frivillig övervakning?" Nope

Är rädd att jag passerat gränsen för långrandighet för länge sedan Du ångrar kanske att du började tjafsa med mig Tror jag lämnar ämnet, iaf för ett tag. Men har du fler eller nya synpunkter, så..

Ha en inte hemsk men trevlig helg

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-14 17:20:10 +0000 UTC]

Haha gud nej jag ångrar det inte det har varit riktigt intressant och trevligt^^
Nja egentligen inte =/ bara att det är hemskt heh^^
Visste du att Mecca håller på att bygga en klocka som ska "slå" Big Ben och bli den man ställer GMT'n efter?
[link]

Tack detsamma^^ Ska ha lite kräftskiva ikväll med trevligt folk så min helg blir nog trevlig

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-14 20:01:06 +0000 UTC]

Tack snälla du Detsamma
Håller med. Skulle nog inte stå ut med att veta hur denna värld egentligen styrs Det visste jag inte Huvudsaken piloter ställer sina klockor efter samma klocka

Det blir det säkert jag missa de en igår för att jag jobbade em _ Å andra sidan är jag inte så skicklig på att äta kräftor

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-14 20:46:56 +0000 UTC]

Haha kanske ^^

Haha kräftskivor är ju tradition sånna kan man ju inte missa! Jag har nyss lärt mina brorsöner äta kräftor xD den äldsta var skickligast på att äta snabbt sen gick han över till lillebrors tallrik haha^^

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-14 21:36:05 +0000 UTC]



Japp. Det lilla man får i sig efter allt pelande är ju gott Också vännerna förstås Du är uppenbarligen en bra instruktör

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-15 16:31:12 +0000 UTC]

Det är mycket jobb för lite mat xD Men det är ju tradition Haha självklart är jag det ^^

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-15 16:39:18 +0000 UTC]

Tror dig

Hoppas du är pigg och vaken idag

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-16 16:11:28 +0000 UTC]

Haha japp ^^ gick upp tre minuter över sex idag^^

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-16 16:16:28 +0000 UTC]

Men idag är det måndag

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-16 16:25:43 +0000 UTC]

Ja jag åkte ju till skolan tsk XD

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-16 16:31:06 +0000 UTC]

Sommarlovet slut! Vad går du för skola?

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-16 18:43:31 +0000 UTC]

Japp sommarlovet är slut,tyvärr ^^. Jag går på gymnasiet

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-16 20:12:13 +0000 UTC]

OK, det var rätt tidigt Får jag fråga vilken linje du går?

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-17 19:50:19 +0000 UTC]

Jag åker i en timme också ^^ Media

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-17 22:11:58 +0000 UTC]

Uuh va jobbigt Men kan du göra läxan under resan så..

Media är en populär linje. Du får bli undersökande journalist, ett utdöende släkte Också får ni väl lära er göra hemsidor

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-18 16:21:14 +0000 UTC]

Media är väldigt populär Ändå ska den läggas ner här =/ tråkigt nog. Haha det låter roligt Ja om man väljer våran special inrikting "spelutveckling" eller graf så får man det Själv har jag valt foto och graf (Hi Hi fotograf) men har även lagt till webbdesagin som inviduelltval

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-18 16:45:15 +0000 UTC]

Det är väl frågan om hur många som får jobb genom den OK, får ni lära er skriva sidor direkt i anteckningar (matchosättet)? Själv har jag "lånat" Dreamwiever

👍: 0 ⏩: 1

TicTacBox In reply to FractalMonster [2010-08-18 19:06:21 +0000 UTC]

Inte så många antagligen =/ eftersom jag satsar på foto får jag helt enkelt komma på en unik affärs idé, som en gammal elev på skolan som åker runt på hopptävlingar (häst) och står i mitten utav banan, fotar alla hästarna och sen säljer bilderna till ägarna.

Vi har inte börjat än =/ vi börjar med schemat imorgon och tråkigt nog har jag inte webbdesign förens i period tre och fyra ^^
haha det finnsn det nog mååånga som har det är lite tråkigt att det egentligen inte finns några billiga program, visst vissa kostar mindre men man kan inte direkt kalla dem billiga för det

👍: 0 ⏩: 1

FractalMonster In reply to TicTacBox [2010-08-18 20:03:45 +0000 UTC]

När inom en nära framtid, även bilar skruvas ihop med robettar, får not de flesta av kommande generationer komma med någon affärsidé. Om inte annat får väl den ena halvan av befolkningen coacha den andra halvan

Ca 90% (skulle jag tro) av vanligt fol som har datorer är väl kriminella. Först genom piratkopierad programvara, sen genom fildelning av upphovsskyddat material. Men programvarubranchen i stort har tjänat på det. Fått kunniga användare , bl a. Dom mest piratkopierade programmen är dom mest sålda. Och Microsoft ser hällre att du använder en svartkopia av Windows än kör någon Linux-distribution..

👍: 0 ⏩: 1


<= Prev | | Next =>